28feb.2020
Nu ai nevoie de rezultatul concret al unor studii de specialitate ca să îți dai seama că oamenii își petrec o mare parte din viață între patru pereți. Aproape 60-90% din timpul nostru stăm în interiorul clădirilor (locuință, loc de muncă, magazine, etc) și prea puțin intrăm în contact cu natura și ne permitem luxul de a lua o gură de aer proaspăt.
Luând în considerare că, în medie, petrecem 40 de ore pe săptămână la locul de muncă, este important să monitorizăm calitatea aerului de la birou și să găsim soluții de purificare pentru a ne menține o stare de sănătate bună. Efectele poluării indoor nu trebuie neglijate și minimizate fiindcă, odată cu trecerea vremii, pot conduce la dezvoltarea unor afecțiuni cronice.
Potrivit Environmental Protection Agency, calitatea aerului din interior poate fi de 5 ori mai scăzută decât cea a celui de afară. Cum este posibil acest rezultat și la ce soluții poți să apelezi pe viitor pentru a crește calitatea aerului de la birou, descoperă în continuare.
Calitatea aerului de la birou și factorii care o afectează
O calitate scăzută a aerului de la birou conduce la următoarele stări: oboseală psihică, migrene, lipsă de motivație, ochi iritați, tuse ușoară, anxietate, stări de nervozitate, probleme de concentrare, amețeli, mâncărimi ale pielii și boli precum astm și emfizem pulmonar.
Poluarea din interiorul spațiilor office poate să provină de la fumul de țigară, substanțele chimice din produsele de curățenie sau din mochete, odorizante, emisia de formaldehidă din piesele de mobilier, mucegai, centralele termice, aparatele de aer condiționat și chiar de la computere și imprimante, după cum informează eea.europa.eu. La acești factori se adaugă și poluanții din exterior pe care nu îi lăsăm, din păcate, la intrare în clădirea în care lucrăm, ci îi aducem și în interior.
Soluții pentru îmbunătățirea aerului de la birou
Există câteva metode la ajutorul cărora putem să apelăm pentru a îmbunătăți calitatea aerului pe care îl respirăm în spațiul office. Deși par pași mici la început, schimbarea se va simți atât în performanțele profesionale, cât și în starea de sănătate.
1. Aerisește biroul de fiecare dată când ai ocazia și simți că aerul din interior trebuie împrospătat. Ca să eviți eventuale conflicte cu colegii (știm că mai apar câteodată într-un colectiv), găsește împreună cu ei o cale de mijloc, un eventual regulament intern.
2. Evită să pulverizezi spray-uri aromate și să ții în birou odorizante de cameră sau lumânări parfumate. Chiar dacă au un miros îmbietor și dețin rolul de a relaxa atmosfera, aceste produse afectează sistemul respirator fiindcă au în compoziție diferiți compuși iritanți.
3. Decorează biroul cu plante care îmbunătățesc calitatea aerului (dracaena, ficusul, feriga, palmierul pitic, limba soacrei, aloe vera și altele). Acestea ocupă puțin spațiu, schimbă atmosfera prin coloritul vesel și au putere în ceeea ce privește purificarea aerului și eliminarea poluanților.
4. Folosește un dezumidificator care să mențină un echilibru interior. Un nivel de umiditate crescut favorizează apariția mucegaiului și conduce la infecții bacteriene, alergii, probleme respiratorii, scăderea imunității și chiar la apariția reumatismului.
5. Asigură-te că filtrul aparatului de aer condiționat este schimbat frecvent. Nu ține aparatul deschis tot timpul și evită să stai în raza lui de acțiune.
6. Informează-i pe cei care fumează că ar trebui să fumeze doar în afara incintei, mai departe de ferestrele sau ușile clădirii.
De fiecare dată când ai ocazia în timpul programului, ieși la aer curat: să iei o gustare de la magazin, să mânânci în pauza de masă în părculețul din apropierea biroului, să dai un telefon, etc.
După o zi plină la birou și în trafic, te poți întoarce împlinit acasă, în cartierul rezidențial Greenfield Băneasa, fiindcă știi că aici poți avea un stil de viață sănătos și respira aer curat. Grație celor aproape de 900 de ha de pădure, în cartierul nostru sunt înregistrate constant valori de emisii poluante de pana la 10 ori mai scăzute față de cele din București.